tisdag 23 december 2008

Tre år sedan...

Nu är det tre år sedan jag berättade för barnen att deras mamma bestämt sig för att hon ville skiljas...

Jag har aldrig sett dem så rädda, men barn är barn och började direkt göra upp om vem som skulle bo hos mamma och vem som skulle bo hos pappa.

Det var bra att berätta det före jul, det är tungt att bära på sådana hemligheter över helgerna, och barnen reagerar på hur jag är inombords, inte på ytan.

Så här ur ett perspektiv så är jag övertygad om att det är bra att informera barnen tidigt, och att inte vänta med en separation som man ändå känner är oundviklig i längden. Ju yngre barnen är, desto bättre hanterar de en sådan nyhet. Kom bara ihåg att ge dem massor av kärlek och närhet!

1 kommentar:

Anonym sa...

Min 3-årsdag är den 16 jan.
Kram/M