lördag 13 december 2008

Vintern har kommit till hälsingland...

Först när snön kommer så återfår jag livslusten efter novembermörkret. Jag skulle nog ha problem med att bo i en snöfattig del av Sverige.

Jag har bott i Halmstad under ett år och det var avskyvärt! Jag tror att jag aldrig har frusit så mycket en vinter. Den fuktiga kylan tränger igenom allt man har på sig. Sen kan det ju även bero på att jag då låg vid Infanteriets Officershögskola och spenderade många dagar ute på det vattensjuka Mästocka skjutfält...

Hälsingland är nog aldrig så vackert som om vintern... (och sommaren...)




Skoterföre!
Snart kommer det att lukta tvåtaktsolja av barnens kläder igen...





Stadens ungdomar har laddat inför kvällens förfest.





På hemvägen kommer de att ångra att de var så hippt klädda. I natt kommer de att bokstavligen frysa häcken av sig...

1 kommentar:

susanna sa...

enda braa med uppsalas gröna ytor och regn.. de var inte så kallt att cykla hem fram mot små timmarna i tunna strumpbyxor!

jag längtar hem...