torsdag 29 januari 2009

Hemmagym utan maskiner


Sedan jag fick chansen att ha mina barn på heltid, så kan jag inte längre gå på mitt gym. Det finns helt enkelt inte tid till det. Men träna behöver man, annars kan man inte bygga upp den överkapacitet som krävs för att man ska kunna orka med sin vardag.

Ett bra tips till träningsprogram som finns på nätet är sajten Made in lumpen. Där visar Joe och Jennie från dansgruppen Bounce upp ett program, som Du kan göra när som helst och var som helst. Sajten är producerad i ett samarbete mellan totalförsvarsmyndigheterna Styrelsen för psykologiskt försvar, Pliktverket, Försvarsmakten och Krisberedskapsmyndigheten, och har bl.a. tagits fram i syfte att hjälpa De som vill komma i form till mönstringen. Men övningarna passar sig för oss alla!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Vilken härlig sida .... ja - som jag sagt förrut - du hittar då allt ;)

Choco sa...

Kan 11-åringar också träna på det programet? ;)

Sven sa...

Ja, barn kan också styrketräna, men de ska inte använda hantlar eller andra vikter.
Kram!