onsdag 28 januari 2009

Mina illusioner


(två av mina illusioner, Maria och Sara)

Illusioner kan vara farliga. De kan ge dig en felaktig uppfattning om tillvaron, eller förväntningar vilka skapar olycka och besvikelse när de inte infrias.

Men om man är medveten om att illusionerna är just det, illusioner, då är de härliga att ha, och odla. Tjejerna ovan är två av mina illusioner, jag älskar att älska dem! Men för att bevara dem som illusioner, och inte råka putta ner dem från den piedestal jag satt dem på, så gäller det att vara försiktig. Man får inte komma dem så nära att man riskerar att komma underfund med att de egentligen är två helt vanliga tjejer med taskigt morgonhumör som även kan dela ut dödande blickar, och repliker.

I helgen träffas vi... och jag ska försöka att hålla mig på behörigt avstånd...

"Det vackraste i livet, är illusionerna om livet"

4 kommentarer:

Anonym sa...

Hoppas du inte har satt oss för högt upp så du inte undviker oss helt och hållet... Vore ju dumt, för vi ses ju ändå inte så ofta att du hinner få den inblicken... ;)

Kram på dig!

Sven sa...

Var som vanligt Ni, det är min illusion, jag får väl säga till om Ni kommer för nära :-D

Anonym sa...

Tack goa goa du, nu blev jag glaaad!!! :)
Men- jag är hemskt ledsen; vi är ju bara helt vanliga töser båda två, fast vad jag vet utan taskigt morgonhumör...
Och du... vad händer om du kommer "för nära"??? ;)
Kram på dig, vi ses snart!!

Sven sa...

Om Ni kommer mig för nära? Då krossas illusionen i tusentals bitar... För till illusionen hör att Ni är ouppnåeliga och felfria...

Brister illusionen tappar jag kontrollen (usch!) och allt från "Passion" till "Besvikelse" kan bli resultatet...

Så länge illusionen består kommer jag alltid att älska Er (eller rättare sagt, min bild av Er)