onsdag 28 januari 2009

"No bullshit-brands"

Produkter som enbart genom sitt höga pris signalerar status är förlorade. Nu är det Fjällräven och Naturkompaniet som gäller. "No bullshit-brands" som "The Economist" kallar dem. Läs mer i Svd "Dunjackan - en airbag mot en hotfull omvärld"

Jag har länge försökt hålla mig till "Kvalitet" före "Status". Men visst måste det se diskret och bra ut också. Jag är särskilt noga beträffande skodon. Ett par skor eller kängor måste helt enkelt kunna hålla, både fysiskt och modemässigt, i minst 10 år. Det är med sorg jag konstaterat att "Kinnaskon" lagt ner sin tillverkning.

Men när det gäller barnkläder så tänker jag nog lite annorlunda. De växer ju ur sina kläder så fort. Fast helt konsekvent är jag inte. Jag älskar ju att handla på Polarn och Pyret...

2 kommentarer:

Anonym sa...

Polarn o Pyret e' bra .... aj lajk that shit liXom ;)

Anonym sa...

I kolumnen i SvD försöker Berge definiera ett problem men han misslyckas kapitalt. Han kan inte hålla ihop argumentationen och tappar tidigt i texten den röda tråd som behövs för att lansera en ny tankegång.