onsdag 21 januari 2009

Starka kvinnor

Jag vet inte när min förkärlek för starka kvinnor startade. Kanske var det när jag började jobba i försvaret eller kanske var det i samband med att min mor dog... I vart fall så har känslan förstärkts när jag fått ansvaret för att uppfostra (eller kanske påverka) min egen dotter. Jag försätter aldrig ett tillfälle att konfrontera min dotter med positiva kvinnliga förebilder, kanske stannar lite kvar även hos henne...

För mig är starka kvinnor inte fysiskt starka, vackra eller känslokalla. Det är istället professionella, empatiska och livsbejakande kvinnor. De kan gråta, slåss, skrika, sparkas och dansa, men de strävar alltid efter att vara "Fair, Firm and Friendly"... De lyckas inte alltid, men de strävar på...

Låten som inspirerade mig till detta inlägg:

Kelly Clarkson - Never Again

1 kommentar:

Anonym sa...

Hej

Jag tjänar pengar via free-food.se och tycker att Du också ska ha samma möjlighet!
Klicka på nedanstående länk NU:
http://www.free-food.se/default.asp?Action=members_signup&memberIDX=44212
Om länken inte fungerar, kopiera eller skriv in den i Din webbläsare.

Ring gärna till mig eller skriv om Du har några frågor.

Hälsningar Linda


PS: Jag tjänar 10 kr om Du registrerar Dig som medlem. När Du har registrerat Dig kan Du också tjäna 10 kr per medlem som Du värvar!