fredag 2 januari 2009

Tidens tand tuggar hårdare på kvinnor än män...

Nu i jul- och nyårstider så träffar (eller snarare skymtar) man ofta gamla vänner och flammor på stadens gator. När man som jag, har uppnått medelåldern, så upptäcker man lätt en av livets stora orättvisor. Tidens tand tuggar hårdare på kvinnor än män. Det är en biologisk skillnad, men inte sällan accelererad av solande, rökning och hårt sminkande.

Men! ibland får man se vad jag såg idag. En kvinna jag haft ett gott öga till en gång i tiden, som livet bara gjort vackrare... Jag kommer inte ihåg hennes namn, inte heller i vilket samband jag träffade henne, men känslan av upprymdhet över att få se henne sitter kvar...

(hoppas att hon inte läser min blogg bara...)

3 kommentarer:

Anonym sa...

Hon kanske inte kände igen dig...

Sven sa...

Mycket möjligt... :-D

Anonym sa...

Så kan det vara ..... ;) Hoppas själv att tidens tand har nån form av skumgummibeläggning när det gäller tuggandet på mig ;)