söndag 4 januari 2009

Tramporgeln sprider återigen musik

Nu har återigen min gamla tramporgel tagits i bruk. Dock mest som plattform för min portabla ljudanläggning. Ur den strömmar en mix av den bästa julmusiken som finns, vald helt av mig själv såklart.

Mycket händer inom musiktekniken nuförtiden. På bilden återfinns två av de mest betydelsefulla för mig.

Musiktjänsten Spotify, där du kan lyssna till snart sagt all världens musik streamat via internet för enbart 100 kr i månaden. Fast egentligen är kostnaden mindre eftersom du får massor av gratislicenser att dela ut till dina vänner och bekanta som då själva kan använda tjänsten, dock får dom små reklaminslag infällda efter att ha hört ett par låtar, men det kan det vara värt.

Mina nya högtalare Logitech V20. Det är något så fantastiskt som två bra högtalare som man bara pluggar in till sin laptop och sedan får musik med utmärkt kvalité. Det behövs ingen el annat än datorns egen via USB-uttaget. Det behövs heller inget ljudkort i datorn eftersom allt är inbyggt i högtalarna. Med följer självklart en stöttålig väska att förvara högtalarna i.

Har du Spotify och vill lyssna på vilken julmusik som spelas på orgeln, så följ denna länk.

1 kommentar:

Anonym sa...

Dina inlägg berör ska du veta.Jag är glad att jag hittade din blogg. Den verkar fylla en funktion hos mig på något sätt.