lördag 10 januari 2009

Var hittar man sin styrdans?

Karin har gjort det igen. Karin Thunberg, kolumnist på Svd och en av mina favoritförfattare, har skrivit om dans igen.

Hon skriver bl.a. "Dans är oöverträffat när det gäller att få upp livsångan, livsglädjen, livskraften – allt som väcks när man låter en enslig melodislinga rinna genom kroppen ner till fötterna, som plötsligt får eget liv. Att släppa kontrollen, tömma huvudet på tankar och låta sig uppfyllas av musiken, rytmen – det är dans för mig."

Vill du läsa mer så finner du hennes text här.

Mitt råd till Karin, och alla Er andra är att i första hand söka helgernas danser på www.styrdans.com Där brukar jag söka efter danserna under de delvis geografiska kategorierna:

mitt - Svea - Syd - Båt - Nonstop

I andra hand kan man också se efter dans på communityn www.dansmaffian.se , men där är förteckningen på aktuella danser inte lika exakt. Den sajten är mer till för att frottera sig med likasinnade...

Inga kommentarer: