onsdag 18 februari 2009

Bullar och sopor



Jag ska sälja min bostadsrätt inne i stan. Den som min far har bott i så länge han kunde sköta sig själv. Igår var vi där en sväng för att rensa i garderoberna, och passade på att gå över till hans särbo, Rut. Hon hade bakat, så det bjöds på nybakta bullar. Det är något särskilt med att få komma hem till äldre människor. Deras hem ger mig en sådan trygghetskänsla. Ibland avundas man dem som jobbar inom hemtjänsten...

Vi var även en sväng till soptippen med det vi inte kunde skänka till Röda korset eller Erikshjälpen. Vilken befriande känsla det är att få slänga saker! Så mycket oro och bekymmer som följer med ner i containern. Fast ibland kan man behöva få bli lite nostalgisk först och eventuellt få gråta en tår, men spara ska man inte, inte saker som tar energi.

Man ska försöka göra rent hus efter sig innan man dör, och inte lämna efter sig några tunga ok för barnen att bära...

Jag vill inte från min molntapp höra barnen säga "- men inte kan vi slänga fars xxxx"

"Släng skiten!" skulle jag ropa...

1 kommentar:

Anonym sa...

Vilka smarriga bullar Rut bakat! Superfin nyans .... på bilderna alltså ;)