måndag 23 februari 2009

Dofter


Jag rensade min fars gamla toalettskåp igår. Jag slängde allt, utom hans parfym, Tabac. Även om det var pappas "gå-bort-doft" så är det koncentrerade pappaminnen för mig.

Det är konstigt hur dofter kan få en att minnas. Inte specifika minnen egentligen utan mer stämningar och känslor...

Jag undrar hur jag själv doftar?

För nästan ett år sedan skrev en danstjej följande till mig:

"En liten rolig sak bara.....Idag när jag gick förbi tvättstugan på jobbet så luktade det sådär gôtt nyrent du vet. Min första tanke var "Det luktar ju Svenjo" "ler" Du måste lukta väldigt nyrent och gott!! "skratt""
[Svenjo är mitt nick på Dansmaffian.se]

Efter att ha funderat ett tag på vad det kan vara som kan lukta i en tvättstuga ända borta i Årjäng så kom jag på det! sköljmedlet! Green apple!

Så jag tror jag vet hur jag luktar. En kombination av min parfym Farenheit, och sköljmedlet Green apple...

2 kommentarer:

Anonym sa...

Doften av vissa herrparfymer kan trigga danslusten...

Men varför Jif köksrengöringsspray luktar herrparym kan jag inte alls förstå ?
Är det för att kvinnor ska vilja städa mer ?
Det gör iallafall jag och dansar runt i huset :)

/Ingela

Anonym sa...

Dofter är härligt. Själv har jag börjat intressera mig för Eteriska oljor. Neroli är mitt senaste fynd.