måndag 6 april 2009

"Jag köper bara begagnat, aldrig något nytt"



Kommer Ni ihåg Mari Ebersteins och hennes firma Skavanker, som jag berättade om från trädgårdsmässan?

Tidningen Gård & Torp har i senaste numret (nr 3, 2009) gjort ett "hemma hos-reportage" hos Mari.

Även om Min och Maris preferenser inte alltid stämmer överens så är jag särskilt förtjust i hennes ekonomiska sinne (vilket man måste ha om man ska ta hand om äldre hus, hantverk blir ofta för dyrt, vilket gör att många renoverar sönder sina pärlor med gipsskivor och plastfärger istället) och hennes frånvaro av onödigt möblemang (kan kanske bero på fotograferingen?)

Tack för att vi får hälsa på Mari! Vi återkommer gärna. I Lantliv kanske?

1 kommentar:

Mari sa...

Att det inte finns några grejer på bilderna beror på att jag inte fattar grejen med grejer. Jag tycker bara att de stör mitt estetiska sinne, och hindrar mig ifrån att känna ro.
Kul att du läste reportaget!
Bästa hälsningar Mari