tisdag 7 april 2009

Möbelångest!

Jag håller på att tömma min fars lägenhet eftersom han flyttat till ett äldreboende. Så nu har jag för många möbler igen.

Ostoppade möbler kan man alltid slänga ut på ladan i avvaktan på nyanvändning eller en rensningsiver, men de stoppade möblerna ger mig huvudbry. Just nu lutar det åt att slänga allihop... men de är ju nästan alldeles nya...

Moderna möbler med spånskivestomme är ju inget att ha i längden.

Jag har dock lärt mig att slänga mat, CD-skivor och böcker, så nog borde jag kunna slänga möbler också?

5 kommentarer:

Anonym sa...

Varför slänga?? Skänk det till någon Second Hand... Finns massa hjälporganisationer som blir glada för både böcker CD-skivor å speciellt möbler...

Puman sa...

Precis! Det enda de inte tar emot är nog mat, men det kan man ju själv återvinna i komposten ;-)

Att låta ungarna ha loppis med möblerna du inte vill behålla är ju också en variant, bra för dem att tjäna lite pengar till sommarlovet :-)

Eva sa...

*mäh* Man "får" inte slänga böcker! Second hand, loppis, eller Blocket! Då får du möblerna bortfraktade också.

/Eva

Sven sa...

Nja... jag slänger helst. Det går fortast.

Jag källsorterar inte heller, allt går ju ändå ner i sopförbränningsverket här. På så sätt slipper de importera så mycket sopor från utlandet...

Anonym sa...

Jag förstår detta med mycket saker efter föräldrar.Problemet jag har är att jag inte kan göra mig av med dem pga att det gör för ont.Så vi satte in det mesta på en lada vi med och någon gång orkar jag väl skicka det på typ Erikshjälpen.Men inte än...Det blev så tragiskt runt deras död.

Lycka till med sakerna