söndag 19 april 2009

Skärpedjup

Susanna och jag har båda objektiv med extremt kort skärpedjup (en fast 50mm lins).

I praktiken innebär det vi får kassera massor av bilder som borde ha varit fantastiska, bara skärpan hamnat på rätt plats.

Ibland undrar jag om det är värt besväret att fota med den linsen när man oftare gråter över bilderna än gläds...

Men ibland så... blir det bara underbart! Som Susannas bild på Pillan nedan...

Skärpan ligger på läpparna och ögat är inte helt ut focus, en bild som kan få vem som helst att vilja pussas med närmaste varmblodiga varelse...




(Foto och upphovsrätt susannamagdalena.se)

3 kommentarer:

Anonym sa...

När Fan blir gammal blir han religös? 57 inlägg på livsåskådning och 7 inlägg på skogsskötsel. Vad har hänt, Sven?

Mvh

Klon 34

Sven sa...

Det är lättare att blogga på livsåskådning... Ingen kan säga att man har fel...

Men skogsskötsel... så provokativ som jag är, så kan jag inte undgå att trampa på några tår...

men jag har några på lager...

Anonym sa...

Det är inte intressant med trampade tår på lager! Men gärna lite skogsskötsel...
Mvh
Klon 34