tisdag 12 maj 2009

I gott sällskap...

Svd:s kolumnist, Cordcelia Edvardson erkänner sig vara en hängiven P1 lyssnare, precis som undertecknad, i ett inlägg i Svd "Radion hjälpte mig göra första maj till en fest".

Ett citat:


"Jag får väl bekänna att jag är en oförbätterlig radioman. Jag har förstått att denna böjelse i vissa kretsar betraktas närmast som en perversion. Att de vuxna i timmar glor på platt–tv :n medan deras tonåringar tillbringar sina nätter i cyberrymden där de hänger sig åt mer eller mindre lämpliga aktiviteter, det sker i enlighet med tingens ordning. Men att lyssna på radio, gärna när man samtidigt gör något annat, till exempel diskar, och dessutom bara på P1, det verkar direkt skumt."


Själv ses jag ofta med hörselkåpor med radioantenn :-D

Ibland undrar jag vilken människa jag skulle ha varit utan medier som P1 och Svd... Jag är rädd att jag skulle varit en mer vilsen människa... inte lika "vuxen"... vad nu det är?

Inga kommentarer: