fredag 26 juni 2009

Jag har flyttat...

Jag har inte varit så frekvent med att lägga in musik i bloggen på sistone. En anledning till det är att det blir vanligare och vanligare att artister begränsar spelrättigheterna till "USA only". Det går helt enkelt inte att lyssna eller se på musiken om du befinner dig i Sverige.

Eller går och går... det kan kringgås om man vill (och vill betala för det). Jag har helt enkelt köpt en tjänst som gör att all (eller viss) internettrafik går via en server i USA.

När jag kollar min IP-adress så framgår det att jag befinner mig enligt följande:

"My IP Address Location: South Lake Tahoe in United States"

Men allt är inte spärrat. Jag bjuder därför på följande snyftarklassiker av Randy Travis, men denna gång framförd av Carrie Underwood

Carrie Underwood - "I told you so"


Inga kommentarer: