måndag 3 augusti 2009

Dansmänniskor...

Är nog inte en så homogen skara som man kan tro, men visst är de lite speciella...

Jag menar... är det verkligen normalt att bjuda in mer eller mindre främmande människor utan att närmare reflektera över det? Skulle det ske ute bland vanligt folk? Nej, det är vi alldeles för skraja för att göra.

Ja, kanske bland människor som känner varandra inom idrott e.d. Men dans är ju bara små sjuminutersmöten...

Fast visst hinner man snabbt känna av om en person gör en glad eller obekväm under sju minuter...

I helgen blev jag bjuden på mat och bostad av min "norrlandsfoxmedgnusselev" Jenny, som bor i en fantastisk kulturbyggnad i centrala Örebro.




... och några dagar tidigare så var jag själv värd för Evelina och Daniel från Umeå, som blev inhysta i min kulturbyggnad (som inte ligger centralt alls) efter att vi åkt en sväng till Lilltorpet i Falun, för att dansa med masarna och kullorna...



Tack allihopa för en fantastiskt helg!

Inga kommentarer: