lördag 29 augusti 2009

Manlighet och relationer...

En av orsakerna till att jag har Svd istället för min lokaltidning, är tidningens "Idag-sida". Men jag behöver iofs inte prenumerera för det, eftersom den kan nås gratis på nätet, Här.

Nu har man precis haft en serie om manlighet och relationer som är mycket läsvärd.

Ett citat som jag gärna skriver under på.


"Många äldre män säger att det nog hade gått lika bra i karriären även om de
jobbat mindre, med den skillnaden att de då hade haft bättre kontakt med sina
barn och färre brutna äktenskap bakom sig."


Ett bevis på det, var att jag på mitt förra arbete drog in mer pengar när jag var hemma med mina barn en dag i veckan, än när jag jobbade heltid...

Även min husgud Bob Hansson har haft ett inlägg i serien, ”Mannen har ett jättelitet spelrum”. Hans bok "Kärlek, hur fan gör man?" har förresten kommit ut i pocket nu. Köp och läs!

Inga kommentarer: