lördag 29 augusti 2009

Om manlighet och kärlek...

Kärlek är nog att ge dem man älskar det de behöver, istället för det de vill ha.
Och att ofta komma med oväntade överraskningar för att gjuta olja på vågorna...

Tänkt efter att ha läst följande av Bob Hansson:

"Det tog lång tid innan jag förstod att jag behövde min manlighet. Inte
minst i mötet med kvinnor.

Hur då?

– Svårt att säga. Det blir lätt väldigt fel. Men säg så här: mannen
formas väldigt mycket i reaktion mot kvinnan. Man känner in vad kvinnan vill ha
och så blir man det. Det är vad jag ser, fortsätter Bob. Det stämmer kanske inte
med feminismens definition, men det är vad jag ser. Man formar sin identitet
både för att höja sig inom den manliga hierarkin och för att få ligga. Ofta är
det ju också så att om du går hem hos männen går du hem hos kvinnorna. "

Inga kommentarer: