lördag 3 oktober 2009

Glatt, och lurat, min son...

Emma är på födelsedagsfest, så Erik och jag har gjort gräddkola. Med jämna mellanrum så kokar vi gräddkola här hemma. Det började med att barnen såg reklamen för werthers gräddkola på tv, och att jag berättade att sådant kan man göra själv. Varje gång vi kokar är vi rörande överens om att godare godis går nog inte att få tag i, och så består lördagsgodiset enbart av kola i några veckor därefter.

Jag använder det här receptet, vilket fungerar alldeles ypperligt. Sedan förvarar jag kolorna i en burk med florsocker så att de inte klibbar ihop.



Erik har bestämt sig för att han inte gillar lök och morötter, så för att han inte ska hitta dem så lätt i den soppa jag kokade i kväll så körde jag alla grönsakerna i mixern... :-) Nu hoppas jag att han inte genomskådar bluffen...

1 kommentar:

Puman sa...

... eller läser sin pappas blogg..?

Hemkokt gräddkola lät gott! När min godissäsong börjar till jul ska jag nog göra lite sånt!
KRAM