onsdag 21 oktober 2009

Mitt samlande...

Jag samlar egentligen bara på en sak. Kunskap.

Det innebär bl.a. att jag sparar artiklar som behandlar intressanta ämnen eller som på annat sätt inspirerar mig.

Idag har jag scannat lite sidor från tidningen Lantliv. Bl.a. några detaljer av andras interiörer, en artikel om hur man sköter äldre textilier och så hittade jag en fantastisk klänning...



Det påminner mig om att jag en dag måste blogga lite om "Den lilla svarta"...

Ser Ni förresten det fantastiska skurgolvet? Inte behandlat på annat sätt än att det skurats med kallt såpvatten (skurgolv blir fula av att skuras med varmvatten) i många många år. Med ett sådant golv behövs ingen golvvärme, det är som att gå på ett liggunderlag, mjukt och skönt. Lack och olja gör bara golv kalla.

Själv har jag skurgolv i köket...

3 kommentarer:

Lotta sa...

Mmmm, vilken fantastisk klänning! Kanske inte den bästa outfiten för att skura golv.. men vacker som bara tusan!

Anonym sa...

Mmm, vilken klänning...färgerna!
Lite frostig å påminner om att snart kommer snö å vinter.
Golvet smälter ihop med klänningen...stilfullt

Mamman sa...

Helt fantastisk klänning. Du har bra smak. Kanske skulle ta med dej och shoppa nästa gång..