fredag 23 april 2010

Skogsstyrelsen ute och cyklar igen.



I dagens skogsland citeras Gunnar Isacsson på skogsstyrelsen. Han säger:
- Snöbrott är en indikator på gallringsbehov. Därför ska man passa på att gallra om man har skador.

Suck... Jag har tidigare anfört att det inte finns något gallringsbehov alls för den svenska skogen. Läs mer detta här.

Jag blir mer och med förundrad över den "begränsade kompetensen" hos skogsstyrelsen. Det kan iofs bero på att nästan alla parter i skogsdebatten har i princip gått samma utbildning. En utbildning som förefaller gynna "utantillkunskaper" framför kritiskt tänkande...

Det enda jag egentligen gillar med skogsstyrelsen är deras tidning Skogseko, och då främst att den har så högt i tak och låter så många olika meningar komma till tals. Dock är jag inte nöjd med att tidningen inte kan läsas på nätet. Vilket jag också påpekat för dem...

Inga kommentarer: