söndag 1 augusti 2010

"Need You Now"

Redan i februari lade jag ut Lady Antebellums då nya video "Need You Now" här på bloggen. Själv tyckte jag då att den inte kunde mäta sig med deras tidigare hit "I run to you". Just därför blev jag förvånad, och lite besviken, över att blender även tog upp denna låt på sin repertoar. Det har dock visat sig att denna låt snabbt blivit en av de mest älskade av Blenders låtar. Jag förstår dock fortfarande inte varför? Någon av Er kanske kan upplysa mig om vad som är så fantastiskt med den?




Förresten...

Känner Ni igen Er? "and I wonder if I ever cross Your mind.... For me it happens all the time..."

Sådana där tankar kan uppehålla en länge, och så får man inget gjort, eller hur?

Ett tips är då att verkligen fundera över hur liten sannolikheten är för att han/hon tänker på just Dig i första hand... just det... nästan noll!

Tänker man så så blir det lättare att sortera bort personen från Era tankar.

Om det är meningen att det ska bli Ni så får Du ju ändå reda på det, tids nog...

4 kommentarer:

Ellinore sa...

Klockren text! De är den som gör den så fantastiskt bra.

Ellinore sa...

...men jag tycker också "I run to you" är bättre!

Sofia sa...

Need You Now, vinner i längden.

"and I wonder if I ever cross Your mind.... For me it happens all the time..."
Vem känner inte igen sig i det?!....själv minns jag min gymnasietid :-D

Alexandra sa...

Ok, nu har jag lyssnat både på "I run to you" och "Need you now" och som danslåt tycker jag att "I run to you" är överlägsen.

Men det är texten i Need you now som liksom klibbar sig fast i huvudet och som man inte blir av med. Som Ellinor säger: Den är klockren!

Får väl ändå hoppas att Blender inte glömmer bort I run to you nu när det är sån hets över den senare låten...