onsdag 1 september 2010

Huset som byggde mig...

Ting kan väcka så oerhört många känslor. Inte sällan är det fallet med det hus man levt i eller ofta besökt som barn. Det är en av orsakerna till att jag aldrig kommer att göra mig av med min gård. För att bevara det som för mina barn kan få vara en symbol för deras uppväxt och en plats att utgöra deras "home base"...

Jag bor själv i det hus jag växte upp i...

"I thought if I could touch this place or feeling

This brokenness inside me might start healing"

Miranda Lambert - "The House That Built Me"




2 kommentarer:

Puman sa...

Visst är det väl så att även tingen har en själ... så länge man investerat sitt hjärta någonstans finns en magi att gå tillbaka och hämta styrka i när det behövs.
KRAM

Anna sa...

Åh, jag tror det är lite samma känsla jag beskriver i detta inlägg:
http://kulturgryningen.blogspot.com/2011_01_01_archive.html

Det är verkligen svårt att lämna "the house that built me".