tisdag 26 oktober 2010

Kroppen är en egendomlig skapelse...

Den bara går, och går, och går...

På slutet så verkar den bara gå av gammal vana, som om den inte vet hur den annars ska göra, trots att ingen återvändo finns.

Men till sist så dog far ändå...

Andy Griggs - "If Heaven"



Låten är dedikerad till Andys bror Mason Griggs. Andys far dog när han bara var tio år gammal, så Andys fadersgestalt och hjälte blev hans då 14-årige bror Mason. Men när Mason var 22 år dog även han i en hjärtattack...


"Andy Griggs' mama, Barbara Knight, calls it "The Song." It's the song she wants to hear more than any of her son's other hits. The one she always makes him sing sitting directly in front of her, beginning with Andy softly strumming the guitar-and ending with both of them in tears."

"Vem ska vi nu hälsa på extra mycket?" frågade Erik...

5 kommentarer:

Miss B sa...

Sänder varma tankar till dig och din familj
/B

Eva sa...

Finns inte så mycket man kan säga i en sån här stund egentligen. Varm kram.

Puman sa...

Varma kramar till dig och familjen. Så länge man minns de som lämnar oss, finns de alltid kvar och lever vidare. Beklagar er förlust.
KRAM

L sa...

Jag älskar dig Sven!
Ta hand om er.

Fru Holmsten sa...

Jag beklagar förlusten av din pappa. Jag kommer ihåg honom mycket väl från de somrar vi bodde i "stugan" En lugn, snäll och trygg man.
Även mina båda föräldrar är borta sen ett par år tillbaka.
Jag tänker på dig och de dina

AnnaLena