onsdag 4 maj 2011

Inga sorkskador i vinter?!

Oops! Nu blev jag förvånad...

Jag har ju sett att det finns sork i markerna, och tycker mig märkt att vintern har varit gynnsam för de små liven. Men trots detta så verkar det att de stora sorkangreppen som gäckat mig se senaste åren verkar helt ha uteblivit. Ingen är gladare för det än jag :-)

Några bilder på beståndet kan ses nedan. Den första bilden visar några extremt långa grenar som bildats på några av träden, varför vet jag inte. De står dock på en plats som är delvis skuggad från kvällssolen. På mittenbilden ser Ni de älgskador jag i fick sent i höstas när en älg tagit sig in i hägnet. Träden (jag får väl sluta att skriva "plantorna" numera) kommer dock snabbt att repa sig.

I vår/sommar ska ytterligare 10 000 plantor i jorden.




Inga kommentarer: