lördag 12 november 2011

På Vernissage

På vernissage i Bollnäs konsthall för att se Leif Nordlöfs husskulpturer.

Ja, det var förstås även annan konst där, men det var dessa jag kommit för att se.

Hans hus har ett speciellt och inspirerande formspråk. Man får verkligen lust att göra egna. Dock blev jag lite besviken på att han ägnat så lite tid åt detaljerna i sina skulpturer. Det hade gjort dem oemotståndliga.

Dock var de riktigt billiga och därigenom verkligen prisvärda!

Bland annat Kapten ZOOM stod för underhållningen :-)





1 kommentar:

Fru Holmsten sa...

Leif Nordlöf bor lite längre bort här i byn Ämnebo. Jag och svägerskan var till hans hem-atelje i somras då Ovanåker hade konstrunda. Jag gillade hans stil, men speciellt lite spciella tavlor han gjort där en oval såg ut att balansera på något sätt. Man fick själv föreställa sig symboliken och för mig blev det livets skiftningar.