lördag 28 juli 2012

Förhållanden blir inte bättre för att man investerat mycket i dem.


En av mina vänner hänvisade på FB till ett logginlägg hos aftonbladet. Hon höll helt med bloggaren.

Kortfattat är kontentan i blogginlägget följande:


"När det känns rätt att investera så ska man göra det högt, typ med allt man har.Går det åt hell så gör det det, men jag tror att chanserna att lyckas är större ju högre investering man gjort.Jag tror att det finnas massor att vinna på att bygga en slags grund så snabbt man bara kan, för sedan står man där, och man måste liksom jobba för det som man har för att det är värt så mycket.
---
Så, jag tror att nyckeln är den höga investeringen.Alla relationer kommer att svajja och gå in i svackor, har man då inget investerat så orkar man inte kämpa."


Jag måste tyvärr anföra en avvikande mening.

Jag tror verkligen inte att ett förhållande blir bättre av att man ökar investeringen. Fanns inte de rätta förutsättningarna där, redan från början, så blir de inte bättre av att man ökar insatsen.

På ett sätt kan jag ge bloggaren rätt. Visst kan förhållandet bli längre av att man ökar investeringen. Det blir helt enkelt för kostsamt att avsluta förhållandet, ekonomiskt eller socialt. Men jag tror inte att det gör att förhållandet blir det minsta bättre.

Blogginlägget

Inga kommentarer: