söndag 26 oktober 2008

Att döda ett barn

Stig Dagerman är aktuell, åtminstone för mig som försöker döva min lappsjuka med att vara prenumerant på Svenska Dagbladet.

Först berättade Maria Abrahamsson på Svd:s ledarsida att Leif Silbersky varit omdömeslös nog att recitera "Att döda ett barn" under rättegången för Englas mördare. Ska jag vara exakt så ansåg hon att han varit "monumentalt omdömeslös", något jag själv kan skriva under på. Ledaren finner du här

Efter det kom det en artikel kring utdelningen av Dagermanpriset Älvkarleby i stormens öga

Att döda ett barn skrev Stig Dagerman på uppdrag av NTF och har filmats två gånger. Det finns få texter som så lätt kan få mig att gråta...



Att döda ett barn kan du även läsa Här

1 kommentar:

Anonym sa...

Om man tänker att det skulle hända sitt eget barn...