onsdag 3 december 2008

Går i gardintankar...




Det är hög tid att byta gardiner här i gården.

Inte för att det snart är jul ,utan för att några av de gamla är så sköra att de faller sönder, och för att jag INTE är så överförtjust i de som satts upp på nedervåningen.

Men det är ett stort beslut, bl.a. för att majoriteten av mina gardiner ska bytas med typ 30 års mellanrum och dels för att de måste överleva modets växlingar och ett eventuellt fönsterbyte på nedervåningen. Antalet fönster spelar också roll, vi talar om 30-35 st. Det gör att bara materialet kommer att gå på 30-40 000 kr.

Men hur ska jag göra? välja hellängder eller kappor eller bådadera?

I kväll ska alla adventsstakar fram, 14 st. Mina grannar tycker att mitt hus ser ut som ett sagoslott till jul, själv tycker jag mer att det ser ut som en finlandsfärja... :-)

to be continued...

Inga kommentarer: