måndag 26 januari 2009

Julgranen

Här i huset så drar vi ut på julen. Kanske för att försöka driva bort den melankoli som mörkret medför. Just därför har vi fortfarande julpyntat i salen.

Snittblommor står sig inte i evighet inte vår gran heller. Snart orkar den inte längre. Den har lite smått börjat barra och de skott den skjutit börjar torka. Jag läste att man kan förlänga levnaden genom att kapa granen igen. Kapstället sätter visst igen med slam efter en tid, men ett sådant företag vet jag inte om jag har lust med att företa.

Nedan visas en bild på ett skott som granen skjutit.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Ha ha! Fortfarande jul hos er. Jag slängde ut min så fort jag "fick"! =P
Hittade hit via bloggtoppen.se. Jag kommer tillbaka! =D
Kramen

Sven sa...

Jag slänger också ut min gran så fort jag "får"... Alltså stannar den inne tills alla livstecken är borta... :-D