tisdag 27 januari 2009

Vem är jag?


(undertecknad i somras, lite rundare, lite sötare...)

Jag undrar om de tidningar och tidskrifter man läser, säger något om en person?

Jag tror det.

Själv får jag följande i postlådan:
- Svd
- ATL
- LAND
- Skogen
- Vi skogsägare
- Skogsbruket (finsk skogstidning)
- Råd och Rön
- Byggnadsvård
men jag har ingen lokaltidning...

Sen läser jag "Lantliv" men prenumererar inte på den, eftersom den inte är värd pengarna. Men om det nu är så att jag köper alla tidningarna, så borde jag ju prenumerera eftersom det är dyrare att köpa lösnumren... Hmmm... ologiskt... eller försöker jag att göra någon sorts "statement"?

Säger ovanstående något om mig? Ni som vet?

... och vad läser du?

1 kommentar:

susanna sa...

fotografen till bilden funderar på vad hon läser..

kursliteratur.
atl och land i biblan på skolan (SLU).
tidningen foto, ända posten som dimper ner i brevinkastet..
svd (och afronbladet) på nätet.
mammas eller svens lantliv..
metro på trista föreläsningar..
ljusnan till frukost hemma i hälsingland.

dock tror jag att läslistan kommer förändras med tiden genom livet..