tisdag 25 augusti 2009

Verktyg för par som borde lämna varandra.

.

För den som borde gå...

När man väl känner vad som måste ske, så är det bara elakt att stanna kvar.

Det är stöld av något av det värdefullaste din partner har. Dennes livstid...

För visst förtjänar han/hon att leva med en människa som älskar honom/henne istället?

Melissa Horn - "Vår sista dans"





För den vars tillvaro rycks bort...

Lisa Nilssons stämma till Mauro Scoccos sång spelades ofta på radion när jag låg i skilsmässa. Sången fick mig verkligen att förstå vad det handlade om, och fick mig att inse att alla försök att rädda det som redan var förlorat, var förgäves...

Lisa Nilsson - "Långsamt farväl"

4 kommentarer:

Anonym sa...

Vi låg nog i skilsmässa samtidigt. Det var denna låt som fick mej att inse hur dåligt jag verkligen mådde och hitta den inre styrkan som jag inte trodde fanns. Att ta det sista lilla mod som fanns i mej och bryta mej loss.
Den som hjälpte mej att tillslut hitta mej själv igen.

Jenny sa...

Du skriver som om det var mina ord du citerade...som om det var jag som spelat musiken för dig.. Skrämmande men skönt att någon annan har samma tankar som en själv.

Åsa sa...

Du är så klok Sven!!! En riktig kärleksproffessor

K sa...

Då kom tårarna igen då... *suck*