måndag 7 september 2009

Blodpudding!

Just nu äter vi blodpudding minst en gång i veckan.

Det egendomliga, med just blodpudding, är att barnen är rörande överens om att de inte gillar det, tills de återigen smakat och finner att det är JÄTTEGOTT!

Jag steker den inte, jag kör den i 200 graders ugnsvärme i 2 ggr 7 minuter...

Den här gången testade jag en annorlunda tranchering med mindre och tjockare skivor, vilket var mycket populärt. Nästa gång kanske det blir att ta fram pepparkaksformarna. En hjärtformad blodpuddingsbit vore väl passande?


4 kommentarer:

susanna sa...

jag åt blodpudding igår.. och i måndags och i morgon i matlådan. det är ju bland det bästa som finns... lätt och snabbt. relativt billigt. och superduper gott. igår tillräddes den i micron.. även det var helt klart okej!
det är väldans ofta folk är som dina barn.. säger att de är äkligt men ändå äter med god aptit när de väl är serverat!

Eva sa...

Keso?! Det var en oväntad kombination.

Nel sa...

Exakt!! Keso?? :o. Måste testa!! Keso = gott! Blodpudding = gott! Måste ju funka ihop då. :)

Anonym sa...

Jag vill gärna ha bacon till med, tärnat eller vanligt knaperstekt, mums =)

mrdance