torsdag 14 april 2011

Vardagsberöring...

En låt på temat vardagberöring och kommunikation. Jag kan tyvärr inte påstå att jag själv varit mycket bättre än mannen i texten, även om jag redan då var medveten om problematiken...


Baby tell me where'd you ever learn
To fight without sayin' a word-
Waltz back into my life
Like it's all gonna be alright
Don't you know how much it hurts-


When we don't talk
When we don't touch
When it doesn't feel like we're even in loveFat
It matters to meeee
When I don't know what to say
Don't know what to do
Don't know if it really even matters to you(-)
How can I make you see,
It matters to meeeeeee


Baby I still don't understand
The distance between a woman and a man
So tell me how far it is
And how you can love like this
'Cause I'm not sure I can

Faith Hill - "It matters to me"

Shit vad snygg hon var...



Några tidigare blogginlägg på temat "beröring":

Beröring och samspel

Byggs kärlek även upp på dansgolven?


1 kommentar:

Mikaela sa...

Om du känner igen dig i den mannen varför tror du att du ändå agerade så?

Den relationen jag precis lämnat..där var det så...och jag undrar om det inte är så enkelt att det helt enkelt inte kändes 100% rätt för honom. För jag vill verkligen tro att känns det helt rätt så kommer allt det där automatiskt. Då vill man prata och då vill man röra. Jag måste hoppas och tro att det är så iaf..