tisdag 5 juli 2011

Kroppkakor och ölandsgubbar

Det blev en sväng till Öland i år igen.

Det är bara att konstatera att mycket hänt i dansvärlden på ett år. Men å andra sidan är allt sig likt ändå.

Ska man åka så är det för människornas skull, inte dansens, för dansen är bland den sämsta i Sverige. Riktigt trångt och bökigt.

Personligen har jag lite svårt för Öland. Dels då det är långt att åka och ofta alldeles för varmt för mig, men främst för att de dansmänniskor jag kommit att respektera blir så oförståndiga av all den alkohol de trycker i sig under veckan. Jag föredrar dansbandsveckan i Malung, där ligger fokusen på dansen framför berusningen...




2 kommentarer:

Anonym sa...

jag funderar fortfarande varför du envisas med att åka ner var eviga ölandsvecka.. =)

Sven sa...

Är man barnfri den helgen, och inte är fattig, är det svårt att inte åka. Om så bara för att återigen konstatera att Malung är bättre på de flesta sätt.