söndag 4 september 2011

Två böcker...

Jag rensar, och rensar och rensar detta hus...

Bl.a. har jag hittat två böcker jag vill berätta om.

Dels "Som vårt eget..." av Lis Asklund. Det är en bok som handlar om adoptioner. Om det inte framgått tidigare så berättar jag nu att jag är adopterad av mina föräldrar. Varför jag vill visa boken är för de fantastiska illustrationerna, alla gjorda av Angélica Serrano-Punell. Jag tycker mig ha sett hennes illustrationer förr men kan inte minnas var. Hon har i varje fall en fantastisk känsla för form, volym och rörelse.






Den andra boken är "Medborgarens formulärbok" från 1886. Det är en bok som jag hittade i sågspånet på vinden ovanför snickarboden tillsammans med allsköns bråte.

Jag har faktiskt haft en hel del hjälp av denna bok, dels i mitt arbete och dels privat då den på ett föredömligt enkelt sätt beskriver hur man själv upprättar alla de juridiska dokument man kan behöva i livet.




Inga kommentarer: