söndag 4 september 2011

Vad sitter jag här för? Jag vill vara någon annanstans...


Den känslan har vi väl alla känt, i mer eller mindre utsträckning. Ibland har vi försökt lösa problemet genom att fly den plats vi befinner oss på genom att flytta hemifrån, eller flytta vidare i livet, eller resa ut i världen, bara för att finna att känslan består.

Jag har dock kommit underfund om att känslan inte är kopplad till en plats, utan till personer och en känsla av glädje och/eller trygghet.

För det är sant det som jag citerat på min blogg

"Varje bekantskap, varje vän, varje människa, som har en plats i ens hjärta. Det är den tid som man tillbringar tillsammans med dem, som verkligen betyder någonting. Allt annat är likgiltigt..."

Men efterhand som tiden går så får fler och fler människor plats i ens hjärta, och du kan inte vara hos dem alla hela tiden, så man får tillslut vänja sig vid att alltid sakna någon.

Men även saknad kan ibland vara angenäm...


Inga kommentarer: