torsdag 29 januari 2009

"No bullshit-brands" II

Var på naturkompaniet och sökte balaclavor åt barnen till nästa veckas skidsemester. Det fanns förstås inga. Det blir istället att ta fram stora plånboken i vemdalsskalet...

Gjorde istället ett impulsköp... En Patagoniajacka! I canvas, med fiberpälsfoder.





Patagonia är ett märke som har HÖG "no bullshit-brand"-stämpel hos mig. Jag har inte köpt mycket patagoniaprodukter, bara shorts, shirts och några väskor. Jag är dock inte riktigt överrens med deras design och färgsättning, MEN när jag hittar något så har det aldrig gjort mig besviken. Det är rena decenniumplagg. Priset är dock därefter. Men om jag verkligen gillar någon av deras produkter så vet jag att jag inte blir besviken.

Idag hade jag dock lite problem med att välja storlek. Jag har sedan några månader tillbaka insett att jag gått från en "L"-människa till en "M"-människa, och det gav mig huvudbry. Tidigare har det inte varit något att diskutera, det har varit "L" som gällt. Men nu... Hmmm...

Jag kom dock fram till att detta är ett plagg jag bara kommer att slänga ovanpå min T-shirt, så det fick bli en "M". Den sitter ju snyggast också...

Sen gillar jag såklart sådana här uttalanden:

"We guarantee everything we make. If you are not satisfied with one of our products at the time you receive it, or if one of our products does not perform to your satisfaction, return it to the store you bought it from or to Patagonia for a repair, replacement or refund. Damage due to wear and tear will be repaired at a reasonable charge. "

2 kommentarer:

Anonym sa...

Jag är nog världens lycligaste i grund och botten. Trots att tillvaron är något begränsad med en underbar fyrklöver. De skänker ju så otroligt mycket glädje å härliga skratt. Kan inte förstå de som tycker att det är jobbigt med barn. De har verkligen missat nått. Visst är det en massa mer praktiska saker man har som körande till höger å vänster, läxor, tvätt,mm mm och man är inte alltid sams men allt det underbara positiva uppväger ju allt sånt. Fick just precis nu en härlig kram av min 14 årige son. Inte illa!!
Vilka underbara tavlor du gjort..
Kramar i massor från Prinsessan i Småland

Anonym sa...

Förvirrade mamman fick kommentaren på fel ställe.. men det hajade du nog..
Kram