fredag 18 september 2009

Sorgligaste låten...

Vilka låtar som man tycker är de sorgligaste är nog väldigt individuellt.

Mitt "dansspöke" Annelie har varit inne på bloggen och tittat, och påstår på Facebook att hon djupt ångrar det. Det gör hon visst eftersom hon funnit att jag har så sorgliga låtar, och hon bara gråter. För att spä på hennes "fredagsmys" så repriserar jag min egen sorgligaste favorit...

Den här rösten och den här låten slår mig som ett knytnävsslag i solar plexus... Inte minst då jag har en "låtsasbror" vars son en dag tog livet av sig i hans närhet medans han sov...

Blaine Larsen - "How Do You Get That Lonely"

1 kommentar:

Nel sa...

Underbar!! Det är nått med Country som gör deras låtar så hjärteskärande... Kanske är det texterna, som har mening, o inte bara är umpa umpa...