torsdag 14 januari 2010

Husqvarnas nya röjsåg

Nu har den kommit ut på hemsidan. Husqvarnas nya röjsåg 535 FBx, som jag skrivit om tidigare. 

Jag vet att den varit ute ett tag för jag har sett att både norska och polska sajter nämnt den. Även den finska skogstidningen "skogsbruket" hade en artikel, där de testat den, i sin senaste tidning.

Jag har redan beställt en, men den första serien verkar vara slutsåld, så jag får hålla mig några veckor innan jag kan få min levererad. Priset är 10 000 kr inkl moms.

Nu är det många som kommer att ruska på huvudet och undra om inte Åkerspöjken fått fnatt. Min skog kommer att bli full av midjehöga stubbar... :-)

Fast först kommer den att användas till det som utvecklaren var "eld och lågor" över. Brunnsröjning. Mer om detta vid ett senare tillfälle...

Länkar:
- Husqvarna
- Mitt tidigare inlägg




1 kommentar:

Lina sa...

Tror du Emma nöjer sig med en röjsåg...? :)